måndag, april 11, 2005

En tråkig start, men underbart att det är igång

Efter en lång vinter, där man fått försöka dämpa abstinensen med Royal League, är så äntligen Allsvenskan igång igen. Fast det var inte den start som jag önskat mig. Att börja med en förslust, och till råga på allt mot pyjamas-lirarna, det svider.
Så i dag bär jag svart.

Fast jag är ändå inte helt nedslagen. Malmö visade att det finns klar potential i laget. Det får bara inte bli så omständigt.

En vinst i nästa match och jag är på topp igen.

Än så länge får jag trösta mig med att Leksand blev klara för Elitserien i går. Jag hade förvisso inte blivit förkrossad om LIF inte klarat sig upp, men för Dalarna betyder det så mycket att det går bra för Leksand. Inte bara sportsligt utan även ekonomiskt. Leksand är ett starkt varumärke för Dalarna. Dalarna behöver Leksand i Elitserien.